Fläckborttagning

Fläckar på kläder är min vardag, vanish är min vän :).
Nu har jag dock stött på patrull i form av en svårt fläckad tröja. Det är oskars en Me&i tröja, som jag gärna vill ska överleva ett tag till.

image

Ni ser ju hur den ser ut, här ändå nytvättad.
Nu är frågan hur jag ska få bort fläckarna, som troligen är en blandning av mat och målarfärg?? Galltvål ska ju vara effektiv, men jag funderar på om en tvätt med lite klorin kanske är ännu bättre. Fast jag vill ju inte riskera att förstöra det fina trycket.

Har ni några supertips på hur man bearbetar de allra omöjligaste fläckarna, när inte vanish räcker?

1 tanke på “Fläckborttagning

  1. Klorin hade jag inte vågat mig på faktiskt. Tycker det är så lätt att det bleker och ger vita fläckar. Hur många gånger har du kört med Vanish? jag brukar få köra många gånger med en del sådana fläckiga plagg. Ibland låter jag dem ligga i blöt över natt med Vanish i vattnet.

    Galltvål har jag aldrig provat men jag har med hört att det ska vara jättebra. Kanske inte är så dyrt så att man kan känna att det är värt att prova det?!

Lämna en kommentar